söndag 22 februari 2009

Storbak

Idag har jag haft storbak här. Har bakat inte mindre än tre sorters bröd. 50 st Morot & Rödbets bullar, 3 st Råglimpor, 8 st Brödkakor. Helt underbart att fylla frysen med sitt eget bröd.
Igår var vi och storhandlade. Vi handlade då efter Buffé´s billiga vecka. Det är så bra att ha en meny och veta vad man skall äta från dag till dag. Dessutom veta att man har allt hemma så att det inte stupar på att man inte orkar gå till affären.




Jag har gjort en supergod Potatissoppa idag, även den kommer från nya Buffé, tyckte det passade bra idag nu när vi hade nybakat bröd.


Som ni ser har vi även gottat oss med semlor, å Linn åt med hela ansiktet.

4 kommentarer:

lisalutt sa...

Hej prestationsångest!
Storbak av matbröd att fylla frysen, syr, pysslar... Du är ju helt otrolig. Kan man gå kurs hos dig eller?
kram Lisa

Anonym sa...

ja jag håller med föregående...jösses vad du ligger i!! å vad gott det ser ut *dregglar*

Anonym sa...

Ser jättegott ut, Linn ser ju för skön ut.
Kram Solan

Anonym sa...

Det baket såg jättegott ut.
Jag förstår om orken försvinner mellan varven.
Jag trodde inte barnen tyckte om semlor. Kram mamma