onsdag 15 oktober 2008

Husmanskost!

Idag har det verkligen varit husmanskost i det Björska hemmet. Jag fick ett frispel och ställde mig och gjorde kalvdans, grynkorv med potaismos, lingon och riktig hederlig råkost ala skolmaten, ni vet med vitkål morötter och apelsin bitar. Passade även på att göra kålpudding, som Fredrik och barnen kan äta i morgon eftermiddag när jag jobbar kväll....
Ja ja vet, jag låter som en gammal bonnfru som servar karl´n till tänderna... Men sån är jag inte igenligen, bara idag för att jag fick lust att prova att göra kålpudding som jag aldrig gjort tidigare. Har lovat mig själv att rycka upp mig vad gäller matlagningen och prova göra lite nya maträtter och inte bara köra runt på de gamla vanliga. Man blir ju så less på dem och då blir det ännu tråkigare att laga mat ju ; )
Fick Buffé tidningen idag och där fanns det mycket kul som jag skall prova. Husmans kost har tydligen blivit inne igen, så idag är jag riktigt het....
Catrine/

Inga kommentarer: