söndag 2 november 2008

En härlig helg

Summeringen av denna helgen är att den varit bra.
I fredags kväll kom mamma hit på mat, vilket var trevligt eftersom vi har inte träffats så mycket det senaste.
Lördagen tillbringade jag i Tibros Folketspark. Där jag satt och scrappade ihop med en massa trevliga människor mellan 10-21.
Tycker att man skulle hinna huuuur mycket som helst på så många timmar, men det blev "bara" tre LO´s och en ask.
Hade sån förmån att barnen var hos pappa och Solweig, och de bjöd mig på lunch. Skönt att komma ut och få lite luft mellan varven när man sitter en hel dag och fnular.
Linn fick en ny cykel utav Morfar och Solweig, så det blev en cykeltur till oss när vi satt och scrappade. Gissa om hon är glad, hon berättar för alla att hon fått en ny cykel med tre växlar på. Filip blir så trött på henne att hon måste berätta om växlarna. Tror att han glömt hur viktigt det var för honom när han fick sin cykel med växlar på.
Anledningen till att barnen var bortlämnade var att Fredrik har haft Scadevi Cup med handbollslaget hela helgen. Så igår hade vi verkligen heldagar med det vi gilla allra bärst båda två.
Idag har vi haft städdag här i vår samfällighet. Trevligt när allt är klart och man kan stå och ljuga över en kopp glögg ihop med sina grannar.
På eftermiddagen åkte jag in på bio med barnen och var sin kompis till dem. De var födelsedagbiobesök som vi gett kompisarna. Simon har fått vänta ända sen i februari, så nu tyckte vi att det var dax. Vad vi inte tänkte på var att vi inte rymdes i vår bil om både jag och Fredrik åkte med =) Så et blev bara jag. Vi såg Wall-E, barnen gillade den själv tyckte jag att den blev något seg på slutet, vet inte om det berodde på att det började knorra i magen.
Nu är det dax att hoppa i säng.
Ha det gott!

Inga kommentarer: