måndag 1 mars 2010

Storstädning

Idag har jag börjat en storstädning av kroppen. Nu skall allt slagg och skräp bort. Jag har köpt en detox kur från hälsokost. Det innebär två kapslar morgon och två på kvällen. Tycker att det skall bli mycket spännande att testa detta, känner mig alltid öm och ja, lös i kroppen så här års och det kan tydligen vara tecken på för mycket slagg.
Idag har jag även tagit ett stort steg, jag har slutat med socker. Jag har tryckt i mig alldels för mycket socker ett tag nu, det gör jag alltid när jag är trött och sliten, men from idag får det vara SLUT.


I samband med denna städning kunde jag inte låta bli att stiga upp på vågen. Det har jag inte gjort på mycket länge. (blev så deppig sist)till min stora glädje så visade den 2,5-3 kg mindre än jag trodde = )

Det som har fått mig till att göra detta är att jag såg en planch förra veckan där det stod vad man bör väga i förhållande till sin längd BMI alltså. Det var inget nytt för mig men det gav mig ändå en bild av att jag släpar runt på ca fem mjölpåsar helt i onödan. Å det vet man ju hur tungt det är när man skall släpa hem det från affären.... Mitt första mål är att komma in i mitt spann på BMI skalan och dit är det 5 kg. Men spannet är stort och det är lite dumt att balansera på yttersta gränsen, men det får komma senare. Jag skall skynda långsamt.
Det som är viktigt att poängtera för mig själv är att jag inte bantar utan bara håller igen på sockret.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med storstädningen,men behöver man inte lite socker tror DU?

Kram Solan

Leia sa...

Lova att berätta hur detoxen funkar!! Skulle också behöva en rejäl utrensning.

Lycka till med sockret.

Kramelikram Veronica

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dej att du kommer in i ditt "BMI" med hjälp a v utrensning och slut med socker.Bra att du inte räknar det som en bantning utan att du ska minska några kilo. Kram Mamma