onsdag 3 mars 2010

På väg att bli blodgivare

Nu har jag äntligen tagit tag i det. Jag skall bli blodgivare igen, tanken har funnits i flera år men nu är jag på gång. Har varit och tagit prover idag för att se så jag inte är smittad av något. De tog även mitt Hb och det var precis på 125 som är gränsvärdet, så jag fick med mig järntabletter som jag kan äta förebyggande innan första tappningen.
Kan tala om att min utrensning går bra, har tappat 1.2 kg sen i måndags.
Kanske inte är så mycket att lita på men jag tog morgon vikt både idag och i måndags.
Kunde inte låta bli, för igår var det fullt ös på magen. Tänka att det finns så mycket skräp i kroppen.

jag har fått en släng av arbetslust så jag skall damma och dammsuga här. Vårsolen är underbar men grymt avslöjande hur smutsigt det är överallt.

Denna veckan har jag bloggvecka hos Pysselmyran
Detta kortet har jag laddat upp där i veckan, tycker själv att det blev ett riktigt vårkort.


Ha´re gött!

Catrine

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vilket fint vårkort inte utan att man längtar efter lite grönt.Jag var på blodgivningen i förra vecka men jag behövde inga järntabletter mitt värde var 151 känns som jag behöver tappas i 2 påsar.
Kram Solan