torsdag 13 augusti 2009

"Nackavre"

Idag har vår oturfågel återigen varit på akuten.
Denna gången påg av nacken. Jag anade oråd redan när hon kom runt kröken från lekplatsen Hon gick!!! Hon såg dessutom väldigt sammanbiten ut, så förts blev jag lite full i skratt åt henne.Men det visade sig snart att hon hade superont i nacken efter att hoppat studsmatta hos kompisen.Hon hade höger örat tryckt mot axeln och gick krum som en liten gumma, detta såg jag inte först efter som hon bar så mkt leksaker. Men när jag frågade vad det var kom tårarna. Hon har egentligen inte ramlat utan kände helt plötsligt efter ha landat på all fyra att hon fick ont i nacken.
Jag var barnvakt åt grannens stora pojk, billös, ledsen och ganska stressad av situationen Efter att ha kontaktat sjukvårds upplysningen, barn mottagningen och pratat med grannar som jobbar inom vårdet blev det bestämt att vi skulle till akuten. En äldre man som bor granne med oss hörde när grannen kolla på Linn, han erbjöds sig då att jag kunde låna hans bil. Vi som aldrig pratar annars. Gulliga människa! De stora barnen fick jag skriva en lapp till, där det stod att de skull vända sig till en pappa här på gården, så skulle han förklara mera. Tur att barnen kan läsa. Ja jösses vilket ös... Väl på akuten fick Linn en bra läkare som klämde och kände på hennes nacke samt lite starka suppar så värken lättde lite, innan vi for hem fick hon även träffa en sjukgymnast som ordinerade sagostund vid sängåendet. Detta för att "tvinga" henne att vända huvudet åt det stela hållet en längre stund. Hon har varit lite dämpat och trött här idag, men som vanligt varit tapper och på gott humör. Usch vad långt detta innlägget blev, men det verkar som det har gått rätt bra iaf.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Linsan hon har verkligen otur den tjejen tur att hon är så tålig
Ge henne en kram från mig
Kram Solan

Anonym sa...

Den här gången var det värre för henne på akuten, men hon är tapper vår lilla solstråle. Kram mormor

bittan sa...

vilken oturs tjej du verkar ha...men fick ni nått svar vad det var??? Folke hade samma sak för några år sedan när vi var i Vimmerby , vi vet inte vad han hade gjort o vi fick aldrig nått svar på akuten där heller...men lite medicin o det var borta på ett par dagar...kommer det att bli några träffar i Skara i höst??