måndag 17 augusti 2009

Blåbär

Idag har jag och barnen plus en kompis till dem varit ute i skogen och plockat blåbär. Vi fick på mindre än en timma ihop tre liter. Mitt mål var två liter...
Efter detta har jag bara haft det gött, jag har läst hela eftermiddagen. Så nu har jag inget att läsa igen... Det är lite jobbigt att läsa ut en bok tycker jag, för jag saknar den ett tag, tills jag är mogen för en ny bok.

Som ni förstår så blev det blåbär med socker och mjölk till kvällsmat, så gott.

Barnen är nyduschade och nattade, Nu i veckan skall de ställas om till "normala" tider igen.

Nu är det soffmys med Freddan som gäller, det har varit extremt lite tv det sista, dels för att det är sommmar och dels för att jag bara jobbat kväller de sista fyra veckorna. Rätt tråkigt i längden faktiskt... har saknat Fredrik. Barnen har jag ju träffat massor men inte honom.

I morgon kánske det blir fiske, beror på om jag får sällskap av min kära mor.

Har jag atlat om att jag har semester hela veckan? Jösses vad skönt!

Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig semester i veckan!
Kram
Solan

Anonym sa...

Det verkar som du kan få sällskap av din mor imorgon. Hoppas att det inte regnar bara. Kram mor