lördag 18 juli 2009


I onsdags var vi bjudna till Fam Lundells båt, utanför Spiken. Det var så mysigt. Vi är ju riktiga landkrabbor i vanliga fall. Vädret var ganska ombytligt, molnigt, kallt, soligt, skönt för att sedan avsluta med ett åskoväder.


Barnen lekte i och hade roligt i"lillbåten" badade, målade i målarböcker och busade runt. Filip lärde sig att ro, vilket han tycke var skoj.





I torsdag var det 20 års kalas. Det var min kusin som fyllde.

Fredagen bestod av en bad i Örelen , första för säsongen faktiskt. Hoppas dock på fler, sommaren kan ju knappast vara slut redan. Eller?!
På kvällen gosade vi med grannarnas supersöta små valpar. Endast fyra veckor gamla. De är ju söta så man kan dö. Det är Vita dvärgsnauzer. Jag och U tog en promenad med de stora hundarna, efter jag och Freddan nattat våra barn ( rätt sent mao) När vi kom tillbaka satt F och A och drack öl på våran altan. De hade tänt ljus och hade supermysigt när vi kom tillbaka. Det slutade med att jag och U slog oss ner med ett välkylt glas vitt och höll dem sällskap. det är så gött med trevliga grannar!
Idag står det målning på mitt schema, har börjat måla bänkskivan till min scrapplats. Har tänkt bli så klar jag kan i helgen, innan ett välbehövligt IKEA besök.
Barnen skall åka med mormor till Mariestad och kolla på Hujeda mig.... en föreställning med Astrid Lingren sånger. Freddan skall fixa datorerna, så vi har att göra hela bunten.
På tisdag börjar jag jobba igen det känns lite tungt = ( Vill ju ha mera sol och värme. Semetstern började ju så bra...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin bild på barnen när de är ute på sjön,och jösses vilka söta hundvalpar.
Kram Solan